Friday 1 February 2013

Tirai Kehidupan


Aku belajar diam dari banyaknya bicara.
Aku belajar sabar dari sebuah kemarahan.
Aku belajar mengalah dari suatu keegoisan.
Aku belajar menangis dari kebahagiaan.
Aku belajar tegar dari kehilangan
Hidup bukanlah satu tujuan..,melainkan perjalanan.
Dan satu hal yang membuat kita dewasa adalah MASALAH.
Ingat,kita bukan satu satunya manusia dengan segudang masalah..

TERSENYUMLAH Kerana senyum mampu membasuh setiap luka.

MAAFKANLAH..
Kerana maaf mampu menyembuhkan semua rasa sakit.

Ada airmata dibalik SENYUMAN,
Ada kasih sayang disetiap AMARAH,
Ada pengorbanan disetiap KETIDAKPEDULIAN­,
Ada harapan dibalik setiap KESAKITAN,
Ada kekecewaan disetiap derai tawa.

Hanya ada ALLAH tempat segalanya bermuara,
KepadaNya kita berserah atas segala pinta.

(FacebookMutiara Kata Santapan Rohani)


No comments:

Post a Comment